Törmättyäni erilaiseen "uutiseen" (joskin vanhempaan) teki mieleni jakaa tämä teidänkin kanssanne ja jättää myös omaan muistiini. (kopio linkki uuteen välilehteen)

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/vauhtivauvat+saivat+diagnoosin/a275017

http://savotta.helsinki.fi/halvi/tiedotus/lehti.nsf/e1e392ad852e72f5c225680000404fa8/b3283d99818b77f0c225759f002076d0?OpenDocument

Omat lapsenihan ovat juurikin tällaisia vauhtiviikareita olleet koko elämänsä ajan. Kaikki oppivat kävelemään ilman tukea siinä 10kk paikkeilla. Missään muussa ei tunnu olevankaan pulmaa, kuin siinä puheentuotossa.

Kun Poju oli noin 5v, hänen  sanavarastonsa oli noin 2v yli ikätasonsa. Puhetta taasen ei ymmärtänyt kuin vain lähimmät ihmiset.  Santtu kulki kaikessa keskitason tuntumassa saman ikäisenä. Hänellä oli vain virhenimentää ja sananlöytämisen vaikeutta aika paljonkin ja tietenkin puhe erittäin epäselvää.

 

Mun hermoja välillä riipii.. Välillä tulee ajateltua et mä teen jotakin totaalisen väärin.... Kovan vastuun mä otankin lapsia melkein yksinäni kasvattaessani, mutta kyllä apukin olisi joskus siltä puoliskolta tervetullutta... Onneksi alkaa puoliskon loma ja hän arkipäivääkin on meidän kanssamme..

 

Piippana on ajelehtinut "valehtelu" kierteeseen. Viimeiset kaksi viikkoa olenkin kuullut, että en mä mitään ole tehnyt, se oli Santtu tai Poju. Mä en taas  yhtään ymmärrä mistä moinen huijaus on tullut.. Ei isommat koskaan huijanneet näin paljon.

Tänäänkin suutus päissään paiskasi oven kiinni, jolloin kukkaruukku tippui ikkunalaudalta. Minä kun lopulta huomasin asian niin heti Piippanan suusta kuului: Se oli Santun syytä.. Siinä oli pikkuisen keskustelun paikka jälleen kerran, ja lopulta Piippana tulikin luokseni ja sanoi Anteeks äiti.

Piippana on nyt näköjään liioittelu vaiheessa menossa ikänsä puolesta, mutta minusta kyllä tuntuu välillä, et eihän tämä enää voi olla normaalia...? Kyllähän minäkin hyväksyn sen, että lapsen suusta kuuluu sitä sun tätä aina välillä, mutta ne liioitellut valheet ja syyn toisen niskoille saattaminen ei ole koskaan kuulunut oikein minun elämääni. Mutta mitenpä lähdet sitä kitkemään alta 4v suusta pois? Siinä on oikea pähkinä kyllä purtavaksi..